مدیریت زنجیره تأمین (SCM)

گروه محصول مدیریت زنجیره تامین، رویکردی یکپارچه‌ای را در برنامه‌ریزی یک سازمان ارائه می‌دهد. برای مثال کنترل مواد و اطلاعات ورود و خروج اقلام تامین کنندگان و مشتریان از مهمترین کارکردهای این گروه محصول است. سازمان ها به سادگی می‌توانند جریان مواد بین چندین بخش و یا سازمان را هماهنگ کرده و با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای روز دنیا ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبدا به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله را انجام دهند.

گروه محصول مدیریت زنجیره تامین شامل محصولات کنترل موجودی و مدیریت انبار، مدیریت حمل و نقل و مدیریت طبقه‌بندی اقلام، در تعامل با محصولات خرید، فروش و تولید، زنجیره‌ای از اطلاعات لازم جهت برنامه‌ریزی اقلام (کالا و خدمات) و مدیریت سفارشات را فراهم می‌کند.

سیستم مدیریت حمل‌ونقل

محصول مدیریت حمل‌ونقل در فنارپی به‌منظور برنامه‎ریزی یکپارچه در رابطه با هرگونه جابه‎جایی طراحی شده است. توزین مواد اولیه و کالا، جزئی از هر واحد تولیدی و انبار زنجیره تامین است. مدیریت حمل‌ونقل بر برنامه‎ریزی و بهینه‎سازی استفاده از وسایل نقلیه برای جابجایی کالا بین انبارها، تامین‎کنندگان و مشتریان تمرکز دارد. مدیریت حمل‌ونقل فرآیندی پیچیده است که شامل برنامه‎ریزی و بهینه‎سازی مسیرها و بارهای حمل‌ونقل، مدیریت سفارش و برون‎سپاری حمل‌ونقل و توزین بار است که از طریق نرم‎افزار سیستم مدیریت حمل‌ونقل انجام می‎شود.

با توجه به برقراری ارتباط لحظه‎ای و آنلاین این محصول با محصول کنترل موجودی، مدیریت بازرگانی و سایر محصولات مرتبط، وظیفه برنامه‎ربزی، زمان‎بندی، کنترل و دریافت و ارسال تمامی موارد مورد نیاز را انجام می‎دهد. استفاده از این محصول سبب تعیین زمان و شیفت‎های کارکنان و راننده‎ها و همچنین کاهش هزینه‎ها با برنامه‎ریزی بهتر در جابه‎جایی‎ها خواهد شد.

کنترل موجودی و مدیریت انبار

کنترل موجودی و مدیریت انبار را شاید بتوان خاستگاه اولیه ارتباط صنایع با سامانه‌‎های رایانه‌ای دانست. این مهم خود به‌تنهایی نشان‌دهنده وجود اهمیت این محصول است. محصول کنترل موجودی و مدیریت انبار فنارپی، با بکارگیری فرآیند انبارگردانی که برای شمارش موجودی اقلام، به‌منظور حصول اطمینان از عدم وجود مغایرت عددی و سریالی بین موجودی سیستمی و موجودی واقعی اقلام اجرا می‎شود، به چالش‎ها و مشکلات کنترل موجودی مدیریت زنجیره تامین پاسخ می‎دهد. به منظور پوشش‌دهی کامل نیازهای سازمان در یک ساختار واحد، فرآیندهای کسب و کاری انبارگردانی، پیکربندی کنترل موجودی و مدیریت انبار، فروش و برگشت از فروش، انتقال درون سازمان، مدیریت بسته‌‎ها، بستن دوره مالی در کنترل موجودی، پیش‌‎بینی نیازمندی کالا و توزین ورودی و خروجی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

مدیریت اقلام

محصول مدیریت اقلام را می‎توان بعنوان اولین مرحله برای تعریف اقلام در سیستم فنارپی دانست. این محصول امکان استفاده از تعریف تمامی جزئیات و ارتباط مربوط به تمامی دسته‎بندی‎ها را برای اقلام مورد نیاز سازمان فراهم می‌کند. به‎منظور طبقه‎بندی اصولی و صحیح اقلام، فنارپی اقدام به سازماندهی محصول مدیریت اقلام در زنجیره تامین کرده است. این محصول می‎تواند نسبت به ایجاد یا تغییر مشخصه‎های اقلام، ایجاد واحدهای سنجش، فعال و غیرفعال‌کردن آنها و همچنین انتقال اقلام در طبقه ارائه شود. کالاها و خدمات در مدیریت اقلام فنارپی پیکربندی شده و در زیرسیستم‎های مختلف فراخوانی می‎شوند. اهمیت تعریف اولیه هر قلم بسیار مهم است و مدیریت موجودی بهتر و آسان‎تر، کاهش ریسک در بهای تمام شده اقلام و خدمات، محاسبه دقیق مواد اولیه مورد نیاز و دید بهتر نسبت به محصول از مزایای استفاده از محصول مدیریت اقلام فنارپی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در فناپ زیرساخت تماس بگیرید.